Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
World of Comfort ApS
Kringsvej 4
7000 Fredericia
CVR: 37078468
Telefon: 26 20 00 45
E-mail: Info@wofc.dk
World of Comfort ønsker at du skal være tryg hos os som kunde. Vi prøver derfor at skabe en rolig og sikker atmosfære for dig, når du køber et produkt hos os.
Vi ønsker at dit produkt fra WOC imødekommer dine ønsker og opfylder dine behov hele vejen igennem vores handel. Du vil derfor få en konsulent hele vejen igennem din oplevelse hos os, som du til hver en tid kan henvende dig til som kunde hvis der skulle opstå spørgsmål.
Ved at give oplysninger til os eller ved at bruge vores produkter eller tjenester, accepterer du vilkårene og betingelserne i denne politik.
Betingelserne er udelukkende gældende for WOC-produkter købt ved en WOC-leverandør.
Privatlivspolitik
WOC a World of Comfort ApS
//og dets finansieringsselskaber respekterer dine bekymringer vedrørende beskyttelse af personlige oplysninger. Denne privatlivspolitik forklarer WOCs politikker vedrørende oplysninger, som vi indsamler fra/eller om vores kunder og deres brug af vores produkter og tjenester.
Vi ønsker at give dig et niveau af tryghed og tillid til måden, hvorpå vi indsamler, bruger, deler og beskytter oplysninger, som vi indsamler.
World of Comfort bruger udelukkende personlige oplysninger relaterede til kundens køb af produktet.
Ved finansiering af produkter er det et krav, at World of Comfort har de korrekte oplysninger om kunden. Oplysningerne vil udelukkende blive overgivet til det valgte finansieringsselskab, og vil på ingen måde kunne blive misbrugt af WOC.
Falske identitetsoplysninger vil blive meldt til politiet.
Leveringsbetingelser
Hos WOC har vi en ekstra service som består af gratis levering af de større produkter til kantstenen. Det er en service vi på ingen måde vil gå på kompromis med, men vi gør opmærksom på, at der under fulde leveringer (indbringer) mange gange skal bruges flere leveringsmænd, plads, rum og i sjældne tilfælde ekstra hjælpemidler som kraner m.m. der skal bestilles – Dette er derfor op til køber, at sørge for disse ting inden leveringen aftales.
Det er derfor op til køber inden leveringen at få fjernet møbler, tæpper eller andre genstande som kan give udfordring for leveringsmændene.
Ved specielleveringer skal dette oplyses til WOC inden leveringen koordineres. Du vil blive kontaktet af en WOC-koordinator, hvoraf følgende specielleveringer skal oplyses:
- Leveringer højere end stue etage uden elevator.
- Leveringer med en smal indgang/udgang. (vurderes som 80 cm)
- Leveringer op eller ned ad trapper, eller en anden form for forhindring.
- Leveringer med nye gulve, nye lakeret vægge eller en anden form for bløde/sarte overflader som kan blive beskadiget under levering.
Vi gør opmærksom på, at vi i sjældne tilfælde kan være nødsaget til at bede køber om, at skifte placeringen af produktet på stedet, hvis der ikke på forhånd er gjort opmærksom på ovenstående betingelser fra købers side.
Det vil ikke være muligt at annullere eller ophæve købet på baggrund af en ikke ønsket placering. Vi vil dog være meget behjælpelig med at finde en placering som vil behage dig som kunde.
Prøveleveringsbetingelser
Større virksomheder kan benytte WOC-servicen som fremgår af en gratis prøvelevering i 14 dage.
Ved en prøvelevering giver WOC jer muligheden for at afprøve produktet uden at skulle tage stilling til købet før prøveperioden er ovre.
Ved prøveleveringsbetingelser gælder der følgende:
- Perioden er på maksimum 14 dage
- Perioden er uforpligtende og omkostningsfrit for kunden
- Kunden har mulighed for at vælge hvilken form for model der ønskes, dog ikke valg af farve
- Prøveleveringen vil være en demo-model, der kan derfor ikke forventes en ny før endeligt foretaget køb
Denne service vil vi på ingen måde gå på kompromis med og ønsker at kunne give den til alle virksomheder. Alle leveringsudgifter dækkes af WOC, men det vil udelukkende være op til kunden inden leveringen at få fjernet møbler, tæpper eller andre genstande som kan blive beskadiget under leveringen eller give udfordringer for leveringsmændene.
Ved specielleveringer skal dette oplyses til WOC inden leveringen koordineres. Du vil blive kontaktet af en WOC-koordinator, hvoraf følgende specielleveringer skal oplyses:
- Leveringer højere end 1. sal uden elevator.
- Leveringer med en smal indgang/udgang.
- Leveringer op eller ned ad trapper, eller en anden form for forhindring.
- Leveringer med nye gulve, nye lakeret vægge eller en anden form for bløde/sarte overflader som kan blive beskadiget under levering.
For god ordens skyld og ekstra sikkerhed anbefaler vi alle kunder at afdække sarte overflader.
Vi gør opmærksom på, at prøveleveringens placering skal være nem at håndtere for leveringsmændene. Ved endeligt foretaget køb kan køber frit vælge placering.
Vi vil under særlige tilfælde være nødsaget til at bede kunden om, at skifte placeringen til produktet på stedet, hvis der ikke på forhånd er gjort opmærksom på ovenstående betingelser fra kundens side.
Ved særlige tilfælde som brand, vandskader eller anden form for force majeure tilstande skal produktet dækkes af kundens egne forsikringer.
På sidste side medfølger en løbeseddel som vi anbefaler alle kunder at printe ud og udfylde til eget brug.
Tryghed
Ifølge den danske lovgivning har du altid som forbruger 2 års reklamationsret på dit produkt. World of Comforts produkter sælges derfor indenfor den danske lovgivning om reklamationsret. Vi har landsdækkende servicemænd som servicere dit produkt i eget hjem, du skal derfor ikke tænke på at fragte dit produkt, herunder gælder de større produkter som massagestole samt senge.
Ved mindre produkter skal produkterne tages til nærmeste butik, eller sendes til nærmeste servicemand på købers egen regning.
Ved service, ombytning, flytning m.m. skal købsbeviset altid fremvises. Dette er sendt på din mail under købet.
Service og reparation
Ved tilkøb af ekstra service eller andre serviceydelser, skal dette fremvises på købsbeviset til fremtidige servicebesøg. Det er derfor vigtigt at tjekke op på, at købsbeviset er korrekt.
Hvis ekstra ydelser som ikke fremgår i disse betingelser, ikke fremvises på nogen form i fakturaen er det op til køber at give denne oplysning til WOC indenfor 5 dage. Hvis aftalte ydelser m.m. ikke fremvises på købsbeviset, forpligter WOC sig ikke til ydelsen. Det er derfor vigtigt at du som kunde får tjekket at alt fremgår indenfor tilstrækkelig tid – herunder 5 dage.
1§
World of Comfort forpligter sig til at servicere fejl og mangler så vidt det er virksomhedens -eller tekniske fabriksfejl der er årsag til dette.
Servicen dækker så længe at fejlene ikke er selvforskyldte, og så længe produktet kan repareres.
Sliddele betales derfor af køber.
2§
Reklamationsretten og service-aftalen dækker ikke over skader der er sket i forbindelse med fejlhåndtering.
Reklamationsretten ophøres derfor straks ved flytning af produktet til anden adresse, medmindre produktet er flyttet af World of Comfort selv.
Ved tilfælde af adressen på din faktura eller dit købsbevis ikke er korrekt, skal dette informeres til hovedkontoret indenfor 5 dage fra købsdato. Det vil være købers ansvar at informere World of Comfort omkring dette.
3§
Servicen og garantien dækker ikke over skader sket i forbindelse med brand, fugt/vandskader (herunder urin/afføring ifbm. dyr, smådyr m.m.) eller andre former for force majeure (de skal evt. dækkes af husstandens indboforsikring)
4§
Servicen og garantien dækker udelukkende tekniske fejl i elektriske systemer, motor og lignende hvor der ikke er tegn på misligholdelse fra købers side.
Sliddele vil derfor betales af køber og generel slid ses derfor ikke som en fabrikationsfejl.
5§
Reklamationsretten er 2 år og dækker udelukkende fabrikationsfejl.
6§
Evt. Serviceaftale er antal år der står på dit købsbevis, denne aftale er personlig og kan ikke deles med andre kunder.
Laver du derfor byt til nyt inden for 2 år, skal du ikke betale serviceaftalen på ny, da serviceaftalen hører til kunden på købsbeviset og ikke stolen.
Din serviceaftale ophører hvis du har fejlhåndteret produkt, hvis produktet ikke længere kan repareres, hvis du sælger dit produkt til anden side eller såfremt betalingsaftalen ikke er overholdt.
7§
Ved køb af en massagestol med serviceaftale fra World of Comfort skal dit produkt have et årligt servicebesøg, for at serviceaftalen opretholdes.
Servicebesøg skal bestilles af kunden selv via “bestil service” på vores hjemmeside i bunden.
Såfremt World of Comfort er skyld I evt. forsinkelse for servicebesøget, vil din serviceaftale stadig være gældende.
Retur –samt ombytningsret
Du har som kunde hos World of Comfort en service til en fri ombytning af dit produkt indenfor 14 dage, såfremt produktet er uåbnet og ubrugt.
Ved et brugt produkt, kan vi i mange tilfælde være behjælpelige med en ekstraordinær service som kaldes WOC – byt til nyt. Det er en service vi yder til eksisterende kunder, med et WOC produkt.
Herunder gælder dette:
- Produktet er i højere eller magen til prisklasse.
- Produktet er i samme stand som ved modtagelse.
- Produktet er købt indenfor de sidste 2 år.
Ved køb af et dyrere produkt, vil du som kunde derfor kunne få det fulde beløb tilbage på det gamle produkt.
OBS! Vi gør opmærksom på, at produktet altid skal godkendes inden ombytning af en WOC ansat.
I tilfælde af udgåede produkter, vil køber derfor kunne få afslag på produktet ved ombytning.
Ved køb over webshop har køber altid 14 dages fortrydelsesret og 14 dages fuld ombytning.
Ved fysisk henvendelse af et køb har køber ikke 14 dages fortrydelsesret, men 14 dages fuld ombytning.
1§
Ved 14-dages ombytning ved fysisk henvendelse gælder dette ikke ved et åbnet samt brugt produkt.
Produktet skal derfor være i fuld indpakningen for at kunne ombyttes.
2§
Returretten kan benyttes ved køb over webshop, indenfor 14 dage. Der skal være en skriftlig bekræftelse indenfor 14 dage før produktet kan returneres.
Mailen skrives til info@wofc.dk hvor der skal fremgå et retursvar fra WOC.
Hvis du handler som forbruger har du 14 dages almindelig returret. Fortrydelsesfristen er 14 dage fra den dag varen modtages og varen skal returneres indenfor 14 dage efter at en fortrydelse er anmeldt. En vare der er købt og returneres under den almindelige fortrydelsesret kan have en forringelse i værdi efter samling og afprøvning hvilket krediteres før udbetaling. Beregning og vurdering af forringelsen er individuelt.
3§
Fragt vedr. returnering af varer i fortrydelsesfristen betales af forbrugeren. Det er forbrugerens ansvar at varen kommer frem i korrekt stand og ubeskadiget.
4§
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
5§
Vi kan tilbageholde betalingen indtil varen er modtager hos WOC.
Varen sendes til:
World of Comfort ApS
Kringsvej 4
7000 Fredericia
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også, mod forudgående aftale fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
6§
Ved køb af visse varer ved fysisk henvendelse, vil der hverken være fortrydelsesret eller ombytning. Herunder gælder demo/udstillingsvarer, varer bestilt via byt til nyt, bestillingsvarer og specialfremstillede varer.
7§
Ved returnering skal produktet leveres af kunden på egen regning på aftalt adresse, i samme stand som ved modtagelse. Ved modtagelse af et produkt med fejl, mangler m.m. vil der blive tilsendt en regning til køber for erstatning af disse dele.
8§
Ved annullering af et køb, kan køber få sendt en faktura på godtgørelse. I disse tilfælde hvis produktet er specielproduceret – udelukkende for kundens formål – af et specifikt køb.
I andre tilfælde kan vi bede om et depositum ved køb af specielvarer, hvoraf dette ikke vil blive refunderet ved annullering.
Vi gør opmærksom på, at vi sjældent køber produkter tilbage – dog vil vi være meget behjælpelige med at give input til hvordan produktet bedst muligt sælges – hvis der ikke ønskes at benytte jeres ombytningsret.
Vi vil dog gøre opmærksom på, at ombytningen kan bruges både på vores senge, massagestole, lænestole, puder, motionsmaskiner m.m.
Der vil ikke være garanti for en ny køber, da dette oftest omhandler populariteten på produktet.
Betaling
På sidste side af disse betingelser fremgår en løbeseddel som vi anbefaler alle kunder, udfylder og benytter til egen fremtidig brug.
Ved betaling under levering kan i her benytte løbesedlen som kvittering.
1§
Ved betaling skal valgte betalingsløsning overholdes fra købsdato.
2§
Ved finansiering vil køber blive kontaktet per mail. Finansieringen skal være godkendt og underskrevet før WOC kan levere varen
3§
Ved bankoverførsel skal beløbet betales inden levering ved en straks overførsel, medmindre andet er aftalt inden leveringsdato – dette skal være noteret på købers købsbevis.
4§
Ved en ikke betalende faktura indenfor 14 dage netto, vil der blive eftersendt en regning med rykkergebyr.
5§
Ved betaling via finansiering forpligter køber sig til ydelserne overfor det valgte selskab.
Alt form for kontakt omkring ydelserne, vil derfor være op til køber at henvende sig til finansieringsselskabet.
Det er også op til køber at tjekke op på alle månedlige ydelser er korrekte indenfor 14 dage.
Det er op til køber at tilmelde sig PBS-aftaler til det valgte selskab indenfor 14 dage.